Tip: Fix TuneIn problem on Sonos
I’ve been using Sonos for years now. But the last year or so I have intermittently experienced the “Cannot play Radio Station” error or “Unable to browse music – there was a problem connecting to TuneIn.”
I found out that my DNS service Unblock-US was causing the problems. Disabling the DNS IPs in the router and rebooted the Sonos units solved the problem. FINALLY, I’m able to play all my radiostations again.
In my case the UnblockUS had stopped worked when Netflix change their policy on proxy-servers, and I just changed my DNS to “automatic” in my router. If you must use unblock-US then contact their support for further instructions.
Hope you might find the above helpful
Did you like the post?
[kkstarratings]
- Information
- Seneste indlæg
- Samarbejde?
Bor i Kolding med min hustru Heidi og vores to skønne børn Emma og William. Jeg elsker ALT der gør hverdagen bedre, lettere eller bare sjovere. Jeg elsker god mad og inspirerende oplevelser, og så har jeg altid haft et blødt punkt for gadgets og lækkert udstyr til hjemmet. Til daglig er jeg medicinmand i det danske hospitalsvæsen.
HEj
Jeg har præcis det samme problem med at lytte til radio på SOnos.
Kan du skrive lidt mere udførligt, hvad det er jeg skal gøre for at løse problemet? Skal jeg trykke på routeren eller skal jeg gøre noget på computeren … jeg er helt blank og ved ikke hvad DNS er … Så please hjælp lidt mere
Hej Liv.
Problemet jeg beskriver er fordi jeg havde sat min router op til at bruge en bestemt DNS server (det er lidt som et adgangspunkt til internettet). Det sættes op inde i routeren (typisk på adressen 192.168.1.1) Hvis du, eller din mand/kæreste har “leget” med disse indstillinger, så skal du få det fjernet igen.
Hvis du ikke har nogen anelse om hvad jeg taler om 🙂 så skal du have fat i en af dine IT-sagkyndige venner.
Håber det lykkes for dig.
KH Lars